Zaproszenie do udziału w szkoleniu

„Negocjacje dla menedżerów.
Jak zwyciężać bez konfliktów?”

Witamy w gronie tych, co mają kłopoty!

Sukces nie zależy od tego jak wieje wiatr, ale jak ustawia się żagle.

Słyszałeś zapewne, że „Negocjacje to najszybszy sposób zarabiania pieniędzy”. Jedno pytanie, pięć sekund ciszy i przysłowiowa „stówka” w kieszeni. Stówka w pięć sekund! W przeliczeniu na minutę daje to 1200 zł, na godzinę 72 000 zł, a na dzień – 576 000 zł. Niezła dniówka, prawda?

Słyszałeś też zapewne, że „Negocjacje to najszybszy sposób utraty zaufania”. Jeden trik, stówka w kieszeni i… owoc Twoich długoletnich zmagań nad budową swojej wiarygodności pryska niczym bańka mydlana. Po prostu, zorientowali się, że chcesz ich przechytrzyć i że nie grasz fair.

Jeśli chce się mieć miękkie serce, trzeba mieć twardą… A może odwrotnie?

Czy w negocjacjach istnieje alternatywa pomiędzy byciem skutecznym łajdakiem, a nieskutecznym frajerem?

Może dlatego tak wielu ludzi nie lubi negocjować, bo tej alternatywy nie widzi?

Jesteś menedżerem, więc oczekuje się od Ciebie wyników. Sam chcesz te wyniki osiągać. Stawiasz swym klientom lub dostawcom te magiczne pytania, czekasz owe pięć sekund i wiesz, że gra idzie o dużo większą stawkę. Nie o stówce tu mowa. Cena za Twą reputację staje się coraz bardziej kusząca. I tym mocniej pali Cię ciekawość w czym tkwi sekret owej „alternatywy”.

Zarządzasz ludźmi, którzy nie zawsze chcą tego, co Ty. Wydajesz polecenia, ale widzisz, że nie zawsze chcą słuchać, albo z lękiem lub skrywanym żalem literalnie lecz bez serca spełniają Twe rozkazy. Próbujesz wprowadzić zmiany w organizacji Twojego zespołu, a spostrzegasz, że w wyniku napięć i tarć wali się cała struktura.

Z szefem działu sprzedaży nie rozmawiasz od dawna. Ok. Przepraszam, to Ty jesteś szefem tego działu i to z Tobą inni już nie chcą rozmawiać.

Chętnie przekonałbyś swojego szefa, do fajnego projektu, ale on jak zwykle nic nie rozumie. Jest uparty jak osioł, a może i bardziej. Uparty jak Twoja żona, z którą chcesz się rozwieść…

No dobra. Trochę przesadziłem. Przejaskrawiłem i wyolbrzymiłem problem. Nie jest wcale tak tragicznie, nawet nie jest źle. I znasz alternatywę i radzisz sobie z jej użyciem.

Wiesz jednak, że można więcej, lepiej, szybciej, prościej i bardziej skutecznie. Potrzebujesz jedynie przypomnienia, utrwalenia, albo odpowiedzi na jedno czy dwa pytania, bo wiesz, że ono mogą radykalnie pchnąć do przodu sprawy, którymi jako menedżer zarządzasz.

Jeśli tak jest – a wiem, że tak jest, skoro nadal to czytasz – to zapraszam Cię do udziału w szkoleniu „Negocjacje dla menedżerów! Jak zwyciężać bez konfliktów?”

– Sylwester Laskowski

Dlaczego warto wziąć w tym szkoleniu udział

Formułując program tego szkolenia wyznaczyłem pięć celów,
w których osiągnięciu ma ono Ci pomóc.

  1. Poznanie
  2. Zrozumienie
  3. Zapamiętanie
  4. Umiejętność wdrożenia
  5. Nabranie biegłości

Chcę, byś dobrze poznał i należycie zrozumiał wszystkie najważniejsze koncepcje dotyczące negocjacji. Rozpoczynając od kwestii czysto ludzkich, takich jak komunikacja, emocje, percepcja i perswazja, poprzez zagadnienia strukturalne jak dynamika konfliktu, metody zarządzania nimi, elementy kształtujące strukturę negocjacji (jeszcze przed ich rozpoczęciem), kluczowe strategie negocjacyjne i właściwe dla nich taktyki, a na metodach przezwyciężania nierównowagi sił kończąc – chcę, by w ramach tych zagadnień już nic nie mogło Cię zaskoczyć.

Nie twierdzę, że poznasz wszystko, że w stu procentach wyczerpię temat. Pomogę Ci jednak zbudować na tyle silną i rozbudowaną konstrukcję, że wszelkie „nowości”, które po szkoleniu usłyszysz w temacie negocjacji, będą już dla Ciebie tylko kolejnym wariantem rzeczy już Ci dobrze znanych.

Chcę też, byś jak najwięcej zapamiętał z tego szkolenia, byś też na sobie poczuł działanie określonych koncepcji i metod. Temu między innymi służyły będą ćwiczenia praktyczne, które podczas szkolenia będziemy wykonywać. Temu też będą służyły przykłady, które będę przytaczał i które będziemy razem analizowali.

Chcę też, byś to wszystko, co Ci przedstawię umiał jak najszybciej wdrożyć, byś wszystkie ogólne koncepcje mógł przesiewać przez pryzmat swojego własnego kontekstu i negocjacji (formalnych i nieformalnych), które na co dzień przychodzi Ci prowadzić. Tak, tak – jeśli tylko będziesz chciał, zajmiemy się Twoimi realnymi problemami, wyzwaniami przed którymi stajesz i poszukamy najlepszych sposobów, jak się nimi zająć.

Nie będę Cię oszukiwał – wiem, że na nabranie biegłości w posługiwaniu się wszystkimi narzędziami, które Ci przedstawię nie starczy nam czasu. To będzie Twoje zadanie domowe. Wiesz to nie mniej dobrze niż ja, że mistrzostwo w jakiejkolwiek dziedzinie osiąga się ciężką, systematyczną i wytrwałą pracą, że nim umiejętność stanie się naszym nawykiem, musimy ją wielokrotnie powtarzać. Na szkoleniu powtórzymy to tyle razy, byś wiedział, jak dalej robić to samodzielnie.

Być może to nie jest najlepsze szkolenie dla Ciebie

Jeśli negocjacje Cię nie dotyczą, albo dotyczą, ale w tym temacie wszystko już wiesz i bardzo dużo potrafisz, zawsze jesteś „Win” i nigdy nie dzieje się to kosztem relacji z drugą stroną – to to szkolenie nie jest dla Ciebie.

Rozważ jednak poważnie możliwość udziału w nim, jeśli za prawdziwe uważasz choćby jedno z poniższych stwierdzeń.

    • Dobry negocjator, to dobry manipulator.
    • Negocjacje to sztuka osiągania kompromisu.
    • Negocjacje zaczynają się w chwili, gdy zasiada się do negocjacyjnego stołu.
    • Zawsze warto prosić o więcej, niż chce się uzyskać.
    • Dobry negocjator musi przede wszystkim umieć skutecznie obronić słuszność swojego stanowiska.
    • W negocjacjach jeśli chce się mieć miękkie serce, trzeba mieć twardy…
    • Im większą masz moc decyzyjną we własnej sprawie, tym silniejsza Twoja pozycja w negocjacjach.
    • Warto zawsze dążyć do zgody.
    • Mądry ustępuje pierwszy.

Rozważ też poważnie możliwość wzięcia udziału w tym szkoleniu jeśli, w Twoim przypadku zachodzi choćby jedna z poniższych sytuacji:

    • Miewasz problemy komunikacyjne ze swoimi podwładnymi, przełożonymi, kolegami, dostawcami lub klientami.
    • Szybko się irytujesz, gdy osoby, od których jesteś zależny nie wyrażają zgody na Twoje propozycje lub prośby
    • Nie potrafisz uzyskać od innych zgody na to, czego oczekujesz
    • W zespole, którym zarządzasz nie panuje zbyt dobra atmosfera
    • Twój szef daje Ci za dużo roboty i nie wiesz, jak sobie z tym poradzić
    • Regularnie negocjujesz i czujesz, że mógłbyś robić to lepiej
    • Zdarza Ci się, że „grasz” o naprawdę duże stawki
    • Twoje otoczenie szybko się zmienia
    • Zależy Ci na tworzeniu dobrych i trwałych relacji z innymi
    • Masz poczucie, że negocjujesz w sposób czysto intuicyjny

Program szkolenia

    1. Wprowadzenie
        • „Przestań gadać i weź się za robotę!” – czyli dlaczego najlepsi generałowie nigdy nie walczą
        • Najszybsza metoda zarabiania pieniędzy
        • Tam się ciągle wszyscy kłócą!
        • …i po zaufaniu
        • Wytrych do wszystkich negocjacyjnych drzwi
    2. Konflikt – wróg czy sprzymierzeniec?
        • Prosty i użyteczny model konfliktu
        • Skąd przychodzą kłopoty? – czyli Twój najgroźniejszy przeciwnik
        • Czarne chmury, czyli zwiastuni dobrej nowiny
        • Strachy na wróble i prawdziwi niszczyciele
        • O waleniu głową w mur, przesuwaniu ścian i innych ciekawych rozwiązaniach
        • Sprint w stronę mordobicia – czyli o grze w ping ponga i właściwościach funkcji wykładniczej
        • Eskalacja konfliktu – przyczyny, skutki i środki zaradcze
        • Gaz, hamulec i ważniejsze sprawy – czyli kluczowe strategie zarządzania konfliktami
        • Bezpośrednie starcie: Twój, czy mój interes? I o tym dlaczego odpowiedź nie jest oczywista
        • A może być jeszcze gorzej…
        • Menedżer jako „trzecia strona” w konflikcie – czyli o sztuce wtrącania się w nieswoje sprawy
        • Horyzontalne impulsy prowadzące do konstruktywnej zmiany – czyli negocjacyjne jujitsu po raz pierwszy
        • Trzy strategiczne momenty w konflikcie i dziewięć istotnych ról menedżera
    3. Walka na przedpolach i struktura negocjacji
        • Dlaczego w negocjacjach teoria gier przychodzi z pomocą zawsze za późno?
        • Rozpoznanie terenu
        • Narodziny strategii negocjacyjnej i mądre odwlekanie porodu
        • Zmienne struktury sytuacji negocjacyjnej
        • Przygotowanie do negocjacji
        • Kształtowanie struktury negocjacji
        • Zarządzanie procesem negocjacji
        • Gra o grę
    4. Bezpośrednie starcie cz. I. – Problem ludzki. Percepcja, emocje, komunikacja, perswazja
        • Percepcja
          • Rzeczywisty problem, a subiektywne jego postrzeganie
          • Najważniejszy punkt widzenia w negocjacjach
          • Percepcja zmiennych struktury negocjacji
          • Metody diagnozowania percepcji
          • Metody kształtowania percepcji
          • Metody przezwyciężania obiekcji
          • Gra o formułowanie
        • Emocje
          • Konflikt, a emocje
          • Emocje, a percepcja
          • Emocje, a komunikacja
          • Techniki zarządzania emocjami
          • Rola emocji w procesie decyzyjnym
          • Strzał w prawą półkulę, czyli hakerzy umysłów
        • Komunikacja
          • Funkcje komunikacji w negocjacjach
          • Od intencji do interpretacji… i z powrotem
          • Usłyszeć wszystko i jeszcze więcej
          • Dlaczego oni nic nie rozumieją?
          • Kto pyta ten rządzi
          • Karty na stół i co dalej?
          • Komunikacja strategiczna
        • Wywieranie wpływu i perswazja
          • Perswazja, a manipulacja
          • Kluczowe reguły wywierania wpływu
          • Metaprogramy decyzyjne
          • Etapy perswazyjnej komunikacji
          • Perswazyjne struktury lingwistyczne i sabotowanie własnych działań
    5. Bezpośrednie starcie Cz. 2 – Meritum. W poszukiwaniu sprawiedliwego rozwiązania
        • Sprawiedliwa niesprawiedliwość świata – czyli różne zasady sprawiedliwości
        • Sęk w tym, by nie pozostawić złota na stole
        • Metody sprawiedliwego podziału dóbr podzielnych
        • Metody sprawiedliwego podziału dóbr niepodzielnych
        • Sprawiedliwe procedury i niesprawiedliwe wyniki
        • Jest dobrze, ale… czyli w poszukiwaniu pomarańczy
        • Procedura jednego tekstu
        • Napiwek dla kelnera i zmykamy!
    6. Przeciwnicy – Strategia negocjacji pozycyjnych
        • Model negocjacji pozycyjnych
        • Kluczowe zmienne negocjacji pozycyjnych
        • Fazy negocjacji pozycyjnych
        • Taktyki negocjacji pozycyjnych
          • Blokowanie i presja pozycyjna
          • Wojna psychologiczna i ataki
          • Triki, manipulacje i oszustwa
          • Taktyki złożone
        • Twardo czy miękko?
        • Korzyści i koszty negocjacji pozycyjnych
    7. Partnerzy – Strategia negocjacji opartych na zasadach
        • W poszukiwaniu alternatywy
        • Twardo i miękko zarazem
        • Model negocjacji opartych na zasadach
        • Metoda negocjacji opartych na zasadach
        • Taktyki negocjacji opartych na zasadach
        • Korzyści i koszty negocjacji opartych na zasadach
    8. Przekształcić przeciwnika w partnera – Strategia negocjacji przełamujących
        • Negocjacyjne jujitsu
        • Kluczowe bariery współpracy
        • Metoda negocjacji przełamujących
    9. Negocjacje ze słoniem – czyli co zrobić, gdy oni są silniejsi
        • Źródła siły w negocjacjach
        • Metody zwiększania siły negocjacyjnej
        • Nie taki słoń straszny
    10. Praktyczne zastosowania
        • Negocjacje handlowe
          • Perspektywa sprzedającego
          • Perspektywa kupującego
        • Negocjacje płacowe
          • Perspektywa pracodawcy
          • Perspektywa pracownika
        • Negocjacje z partnerami projektu
        • Wprowadzanie zmian w organizacji
        • Wprowadzanie zmian w warunkach współpracy ze stałymi klientami
        • Negocjacje tekstów umów
        • Przyjmowanie reklamacji

Czas trwania

Szkolenie stacjonarne: 2 dni szkoleniowe

Szkolenie e-learningowe: 8 dni szkoleniowych

Koszt

Szkolenie stacjonarne: 2670 PLN + VAT

Szkolenie e-learningowe: 1470 PLN + VAT

Metoda prowadzenia

Szkolenie w trybie stacjonarnym

  • Szkolenie odbywa się w Ośrodku Szkolenia Instytutu Łączności, w Warszawie, ul. Szachowa 1.
  • Każdego dnia szkolenie trwa osiem godzin dydaktycznych – 45 min (łącznie 16 h).
  • Pierwszego dnia zajęcia rozpoczynają się o godzinie 10:00, a kończą o 17:15. Drugiego dnia zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o 16:15.
  • Zajęcia pogrupowane są w cztery półtoragodzinne bloki, przedzielone dwoma przerwami kawowymi i lunchem.
  • Zajęcia mają formę wykładów, praktycznych ćwiczeń, prezentacji konkretnych rozwiązań oraz moderowanej dyskusji z uczestnikami szkolenia.

Szkolenie w trybie e-learningowym

  • Szkolenie realizowane jest za pośrednictwem platformy e-learningowej Ośrodka Szkolenia Instytutu Łączności.
  • Szkolenie trwa osiem dni (od poniedziałku do poniedziałku następnego tygodnia)
  • Przez pierwszych pięć dni (poniedziałek – piątek), na platformie e-learningowej udostępniane są uczestnikom nagrania (filmy) z zarejestrowanymi wcześniej wykładami. Każdego dnia udostępniana jest nowa partia filmów szkoleniowych, przy czym filmy raz udostępnione pozostają dla uczestników dostępne do końca trwania szkolenia.
  • Przez pierwszych pięć dni (poniedziałek – piątek), na forum dyskusyjnym dostępnym w kursie animowana jest również przez prowadzącego dyskusja, na tematy poruszane w filmach wykładowych. Za pośrednictwem tego forum uczestnicy mają możliwość również zadawania pytań prowadzącemu.
  • Uczestnicy szkolenia mają dostęp do prezentacji (plików PDF) wykorzystywanych przez wykładowcę w trakcie szkolenia.
  • Weekend (sobota – niedziela) poświęcony jest na powtórzenie materiału.
  • Ósmego, ostatniego dnia szkolenia (poniedziałek) za pośrednictwem platformy e-learningowej przeprowadzony zostanie test sprawdzający wiedzę. Dostęp do testu możliwy będzie przez 30 godzin od momentu jego udostępnienia. Od momentu rozpoczęcia rozwiązywania testu (20 pytań, wielokrotnego wyboru) uczestnicy będą mieli 90 minut na jego rozwiązanie.
  • Uczestnicy, którzy pozytywnie zdadzą końcowy test sprawdzający wiedzę otrzymają certyfikat potwierdzający ukończenie kursu.
  • Żadna z aktywności w kursie nie odbywa się w czasie rzeczywistym, co oznacza, że uczestnicy mogą korzystać z kursu (w ramach przewidzianego jego czasu trwania – 8 dni), w dowolnym dogodnym dla siebie czasie.
  • Po ukończeniu kursu uczestnicy będą mieli dostęp do filmów z zarejestrowanymi wykładami przez czas nie krótszy niż 1 miesiąc.
  • Zobacz przykładowe nagranie z tego szkolenia

    Wersja e-learningowa

    Do pobrania

    Planowane realizacje