|
Oferta szkoleniowa »
Projektowanie wielowymiarowych modeli danych w Cognos Framework Manager
Szkolenie: "Projektowanie wielowymiarowych modeli danych w Cognos Framework Manager"
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności projektowania wielowymiarowych modeli danych w Cognos Framework Manager
|
Uczestnicy
Szkolenie adresowane jest do:
- członkóww zespołów wdrożeniowych
- specjalistów i administratorów IT
|
Korzyści
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- sprawne poruszać się w narzędziu Framework Manager
- tworzyć nowe i wykorzystywać wcześniejsze projekty
- tworzyć modele danych zawierające złożone relacje i wiele zapytań
- zbudować wymiary OLAP wraz z hierarchiami danych
- tworzyć filtry ograniczające dane
|
Czas trwania
Oczekiwane przygotowanie uczestników
Wymagane:
- znajomość zagadnień związanych z relacyjnymi bazami danych
Mile widziane:
-
znajomość platformy IBM Cognos
|
Program szkolenia
- Wprowadzenie do narzędzia IBM Framework Manager
- Praca z nowym projektem Framework Manager
- Opis interfejsu
- Definiowanie nowego projektu
- Wykorzystanie istniejących projektów
- Zarządzanie zawartością projektu
- Definiowanie języka dla projektu
- Modelowanie danych w narzędziu IBM Framework Manager
- Źródła danych
- Definiowanie zakresu danych źródłowych
- Formatowanie danych
- Agregacja danych
- Publikowanie danych
- Konfiguracja relacji między obiektami
- Wyszukiwanie istniejących relacji
- Definiowanie kalkulacji
- Tworzenie złączeń
- Definiowanie map parametrów i makr
- Budowa warstwy prezentacyjnej
- Budowa wymiarów OLAP
- Tworzenie nowych wymiarów
- Tworzenie miar
- Dodawanie hierarchii
- Budowa filtrów
- Wprowadzanie wielojęzyczności modelu
- Łączenie projektów
|
|
Metoda
- autorskie połączenie wykładów, ćwiczeń i przede wszystkim praktycznych warsztatów
|
|
Absolwent szkolenia po zaliczeniu wszystkich przewidzianych w programie jednostek modułowych uzyska świadectwo (zaświadczenie) ukończenia szkolenia, potwierdzające jego kwalifikacje w zakresie tematycznym szkolenia.
|
|
|
|
|