Architektura i funkcje usługowe sieci inteligentnych IN

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy w zakresie, naistotniejszych zagadnień związanych z funkcjonowaniem i implementacją mechanizmów IN.

Uczestnicy

Szkolenie adresowane jest do:

  • pracowników pionu planowania i rozwoju sieci,
  • pracowników, którzy chcą się przekwalifikować lub podnieść swoją wiedzę w zakresie współczesnych technik i protokołów sieciowych,
  • specjalistów ds. aktywizacji zawodowej,
  • handlowców przedsiębiorstw i sklepów branży elektronicznej,
  • wszystkich osób zainteresowanych współczesnymi technikami sieciowymi.

Korzyści

Uczestnicy szkolenia posiądą wiedzę w zakresie:

  • Architektury sieci inteligentnej (IN),
  • Kluczowych technologii realizacji IN,
  • Realizacji IN w środowisku typowych systemów cyfrowych,
  • Funkcji usługowych IN,
  • Wpływu liberalizacji rynku uslug telekomunikacyjnych na rozwój sieci IN.

Program kursu

  • Wprowadzenie:
    • ekonomiczne oraz technologiczne uwarunkowania kształtujące procesy rozwojowe współczesnej telekomunikacji

  • Podstawowe informacje o architekturze sieci inteligentnej (IN):
    • uwarunkowania normalizacyjne,
    • model koncepcyjny,
    • warstwowa struktura funkcjonalna.

  • Kluczowe technologie realizacji IN:
    • pojęcia podstawowe,
    • specyfikacja rozproszonego modelu powiązań elementów sieciowych,
    • praktyczne przykłady realizacji zadań użytkowych.

  • Realizacja IN w środowisku typowych systemów cyfrowych:
    • uwarunkowania implementacji inteligentnych aplikacji usługowych i sygnalizacyjnych w cyfrowych sieciach PSTN,
    • klasycznych sieciach komutacji pakietów,
    • Internecie i intranetach,
    • ISDN.

  • Funkcje usługowe IN:
    • udogodnienia systemu numeracji abonenckiej,
    • taryfikacja,
    • kreowanie i zarządzanie usługami,
    • wymagania funkcjonalne,
    • typowe aplikacje w zastosowaniach komercyjnych.

  • Podsumowanie:
    • wpływ liberalizacji rynku usług telekomunikacyjnych na tempo wprowadzania inteligentnych aplikacji usługowych powszechnego użytku

Czas trwania

2 dni szkoleniowe

Metoda

  • Szkolenie jest prowadzone metodami aktywnymi z wykorzystaniem dynamiki grupy.
  • Klasyczny wykład zastępowany jest w miarę możliwości dyskusją lub rozmową kierowaną, z wykorzystaniem przypadków z bogatego doświadczenia trenerów.
  • Podstawowe metody szkolenia to: wykład, instruktaż, pokaz, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, samodzielna praca.
  • Szkolenie prowadzone jest w taki sposób, aby maksymalnie wyuczyć praktycznych umiejętności, możliwych do natychmiastowego zastosowania.

Absolwent szkolenia po zaliczeniu wszystkich przewidzianych w programie jednostek modułowych uzyska świadectwo (zaświadczenie) ukończenia szkolenia, potwierdzające jego kwalifikacje w zakresie tematycznym szkolenia.